Categorie: Advertorial | Gepubliceerd: 01 maart 2003

Aanwezigheid in afvalmarkt versterken

Railion, dat voor het tweede opeenvolgende jaar een positief bedrijfsresultaat laat zien, wil in 2003 versterkt groeien in de afvalmarkt.

Businessmanager Toon Habers van het goederenspoorbedrijf en commercieel eindverantwoordelijk voor het afvalvervoer: “Op dit moment beschikken wij al over een landelijk dekkend netwerk van goederentreinen met een procesbetrouwbaarheid van meer dan 95%. Met prima aansluitingen naar Duitsland en Frankrijk. Het schort echter aan de bekendheid met de trein. Zo weten maar weinig beslissers dat wij jaarlijks 600.000 ton afval vervoeren in opdracht van de Nederlandse marktleider in afvalverwerking. Of dat wij per week zeven complete treinen met houtsnippers vervoeren van Roosendaal naar Italie. Nog een voorbeeld: vervuilde grond uit Frankrijk die hier ter verwerking wordt aangeboden. Railion tekent voor het transport. Ook al omdat het beschikt over alle benodigde vergunningen en een stevige expertise heeft opgebouwd in het vervoer van goederen die vallen onder het RID. En omdat het aan die bekendheid schort, wil ik in 2003 gaan werken aan het vergroten van de bekendheid met de trein. Maar ook aan de naamsbekendheid van Railion. Juist omdat ik voor de branche interessante nieuwe concepten zie ontstaan. Concepten waarin de locatieflexibiliteit van de truck samengaat met de volumeflexibilieit van de trein. Vanuit kostenoogpunt is het toch niet verstandig om met dure, voor inzameling gespecialiseerde, trucks simpele transportkilometers te maken? Dat laatste stuk naar de afvalverwerking is bij uitstek geschikt voor de trein. En met het horizontale overslagsysteem voor afzetcontainers dat wij dagelijks - al jarenlang - naar grote tevredenheid toepassen, zijn geen ingewikkelde en dure toestanden nodig. Een simpel stukje verharde weg naast het spoor is al genoeg. In het licht van die ambities moet men ook de advertentiecampagne plaatsen.”

--------

Wie is Railion?

Railion Benelux is Nederlands grootste railtransportbedrijf en vervoerde vorig jaar een kleine 25 miljoen ton goederen. Daarmee is het tegelijkertijd een van Nederlands grootste transportbedrijven. Het bedrijf beschikt over eigen locomotieven en machinisten en rijdt dagelijks zo'n 350 treinen. Railion Benelux maakt deel uit van Railion Europe dat ook beschikt over eigen spoorbedrijven in Denemarken en Duitsland. Railion Europe maakt sinds 2002 tezamen met Schenker deel uit van de Stinnes holding. Daarmee is een unieke combinatie van wegvervoer en railtransport onder een stevige paraplu van logistieke dienstverlening met vestigingen in alle belangrijke Europese landen ontstaan. Kijk voor meer informatie op www.railion.nl.

Vakblad Afval! maart 2003 (nummer 2)