Categorie: communicatie | Gepubliceerd: 24 december 2015

Glas in 't bakkie succes dankzij supermarkten

Meer dan 300 supermarktondernemers participeerden in de campagne Glas in 't bakkie en bereikten daarmee honderdduizenden consumenten. Nedvang en het Vakcentrum spreken van een succesvolle campagne.

Het Glas in ’t bakkie-promotieteam is de afgelopen maanden actief geweest in ruim 300 supermarkten die zijn aangesloten bij het Vakcentrum, de brancheorganisatie voor de zelfstandige levensmiddelendetaillist. Bij de supermarkten zijn meer dan 180.000 speciale Glas in ’t bakkie-tassen uitgedeeld aan klanten. Dick Zwaveling, directeur van Nedvang, één van de initiators van de campagne: “De supermarkt is toch de plaats waar de consument direct in contact komt met producten verpakt in glas, waardoor dit de ultieme locatie is om informatie te geven over de inzameling en recycling van glas. Er verdwijnt namelijk nog steeds glas bij het restafval”. Ook kregen de consumenten informatie dat het scheiden van glas nog makkelijker is geworden omdat de glazen potjes gewoon met restjes en deksel in de glasbak mogen.

De actie is zowel door de klanten als de ondernemers goed ontvangen. Spar-ondernemer Fred Veul: “Ik ben heel positief over de actie in mijn winkel. Het campagneteam, bestaande uit twee jonge mensen, deed het heel goed. Met hun enthousiasme brachten zij de boodschap goed over. Ik merkte bij de klanten dat de nadere uitleg over wat er allemaal in de glasbak mag, leidde tot verraste reacties. Veel mensen weten niet dat bijvoorbeeld flesjes neusspray ook in de glasbak mogen. Het campagneteam leverde dus echt een meerwaarde.”

Ook Vakcentrum-directeur Patricia Hoogstraaten is tevreden: “Zelfstandige supermarktondernemers zijn in de regel zeer lokaal en maatschappelijk betrokken. Zeker de ondernemers die ook het Super Supermarkt Keurmerk dragen. Dat veel ondernemers duurzaamheid en recycling hoog op de agenda hebben staan, blijkt wel uit het grote aantal enthousiaste deelnemers. Ik kijk terug op een succesvolle samenwerking, waarin Nedvang, het Vakcentrum en de deelnemende supermarktondernemers elkaar vonden om gezamenlijk een duurzame boodschap over te brengen richting de consument.”

Meer weten over Nedvang?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website