Categorie: communicatie | Gepubliceerd: 27 december 2016

Themapark moet afval onder de aandacht brengen

Fun. Educatie. Innovatie. Dat zijn de drie kernwaarden van het nieuw te ontwikkelen infotainmentpark 'WasteWorld'.

Dat blijkt uit het ambitiedocument ‘Een 'andere blik kop afval’ van de werkgroep WasteWorld. De werkgroep bestaat uit een zevental zelfstandige ondernemers die een themapark rond afval willen realiseren. Dit themapark moet bereiken dat kinderen, hun ouders en opa’s en oma’s zich op een avontuurlijke manier bewust worden van de vele mogelijkheden van afval. Dat zegt Ernst Jonkers, voorzitter van de werkgroep WasteWorld, die op 11 januari geformaliseerd zal worden in de Stichting WasteWorld. De stichting heeft tot doel de oprichting, ontwikkeling en bewaking van de doelstellingen, normen en waarden van het concept WasteWorld. Als vestigingsplek van het park heeft de stichting het vizier gericht op het voormalige MOB-complex in Tilburg.

Ontmoetingsplek

Naast de consument richt het park zich ook op de B2B en wordt het een ontmoetingsplek voor organisaties en bedrijven die duurzaamheid en circulaire economie hoog in het vaandel hebben. Jonkers: “Afval is dé uitdaging van deze tijd en het begin van nieuwe ontwikkelingen, kansen, avonturen en verbeelding. Met dit document onder de arm gaan wij toekomstige partners benaderen en samen bekijken waar dit infotainmentpark kan bijdragen aan hun visie en doelstelling met betrekking tot duurzaam ondernemen en circulaire economie.”

Of het park er ook echt gaat komen, is nog de vraag. In de eerste helft van 2017 zal een haalbaarheidsonderzoek worden uitgevoerd. Aansluitend wordt in de tweede helft van dat jaar een businessplan uitgewerkt.