Categorie: bedrijfsnieuws | Gepubliceerd: 03 mei 2018

Sympany wil keten inspireren met nieuw platform

Nederland wil in 2025 koploper zijn in textielrecycling, maar initiatieven zijn versnipperd en kleinschalig, vindt Sympany. Daarom lanceert de sociale onderneming een platform om de zakelijke markt te inspireren tot duurzame samenwerkingsverbanden.

Kuyichi%20Jeans%20Small.jpgJeans van Kuyichi.
Foto: Sympany

“Samenwerkingen op gebied van innovatie zijn cruciaal voor veranderingen in de textielindustrie”, zegt innovatiespecialist bij Sympany Maurice van de Ven. “Textiel mag niet worden beperkt tot een afvalprobleem. Dat betekent dat we moeten investeren in het stimuleren van innovatie in de textielbranche.”

Sympany lanceert daarom een platform waar inkopers en MVO-managers van elkaar kunnen leren, informatie met elkaar kunnen delen en kunnen groeien. Op sympany.nl/visionairs gaat Sympany naar eigen zeggen frisse perspectieven delen via video interviews, inspirerende blogs en vrijblijvende events.

Samenwerking met Kuyichi

In het eerste video interview legt Kuyichi-CEO Peter Schuitema uit waar zijn bedrijf voor staat en op welke manier het bedrijf in samenwerking met Sympany innovatief bezig is binnen de modebranche. “We zijn nu in het midden van het proces om samen een hele mooie jeans neer te zetten. Er wordt zoveel kleding geproduceerd en hele landen gevuld met oude wegwerpkleding. Op deze manier krijgen we de cirkel echt rond.”

Sympany

Sympany zamelt jaarlijks ruim 23 miljoen kilo textiel in. De winst die Sympany maakt met de verkoop van het ingezamelde textiel, zet zij in voor projecten die zelfredzaamheid en duurzaamheid bevorderen in Afrika en India.