Categorie: inzameling | Gepubliceerd: 14 mei 2018

Wecycle support met campagne lokale supermarkt als recyclepunt

Van de winkels hebben supermarkten veruit de voorkeur als plek om afgedankte energiezuinige lampen in te leveren. Toch weet slechts de helft van de mensen dat er in de supermarkt speciale inleverbakken staan om lampen af te danken.

Wecycle_supermarkt_animatie_1.jpgEen beeld uit de nieuwste Wecycle-campagne.
Foto: Wecycle

Dat blijkt uit representatieve steekproef van onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van Wecycle. Van de mensen die een voorkeur hebben voor de winkel als inleverplek voor lampen, is de supermarkt verreweg favoriet (59 procent), gevolgd door de bouwmarkt (34 procent) en de elektronicawinkel (26 procent). Helaas is slechts de helft van de mensen bekend met de inleverbak voor energiezuinige lampen die in vrijwel elke supermarkt staat.

Wecycle start daarom een multimediale campagne om de bekendheid te vergroten van de inleverbakken bij 2.500 supermarkten en om het inleveren van energiezuinige lampen te stimuleren.

Optimale recycling

“De lokale supermarkt is niet alleen de plek waar je je dagelijkse boodschappen doet”, zegt Jan Vlak, algemeen directeur van Wecycle. “Deze speelt ook een rol in de circulaire economie, bijvoorbeeld door onze inleverbak voor energiezuinige lampen. Wij laten de lampen optimaal recyclen, zodat ze tot 92 procent terugkomen als grondstoffen in nieuwe producten. Daarom is het belangrijk dat mensen weten dat ze in de supermarkt hun lampen makkelijk kunnen inleveren.”

Multimediale campagne

Wecycle voert de komende weken een brede campagne via radio, bioscopen, buitenreclame (snelwegen, steden en in openbaar vervoer) op winkelwagens in supermarkten en online met advertenties en een game.