Categorie: communicatie | Gepubliceerd: 20 juni 2022

PreZero start merkcampagne met 'Wat als het lukt'

Met een radiocommercial, video's op social media en advertenties wil PreZero haar naamsbekendheid vergroten in Nederland.

Jarenlang was Suez een van de grote namen in afvalland. Het logo en de groene containers kwam je veelvuldig tegen. Met de overname door PreZero verdween in een rap tempo Suez van de containers en de wagens en verscheen PreZero. De nieuwe eigenaar, Schwarz-groep van onder andere Lidl, weet hoe belangrijk een merk is en hoe je het moet branden. Nu volgt de volgende stap. Het merk moet bekender worden en dus krijgen we via de radio en social media en via advertenties in print de naam PreZero binnenkort veelvuldig om de oren.

Vergroten van de naamsbekendheid is op dit moment hot in afvalland. Renewi startte iets eerder een campagne om de naamsbekendheid te vergroten onder de noemer “Minder nieuw, meer renew. Renewi. Afval bestaat niet.”

PreZero kiest voor de invalshoek ‘Wat als het lukt’. Wat als het lukt om dingen te creëren zonder de aarde uit te putten? Wat als we door samen te werken de cirkel kunnen sluiten? En wat als hierdoor écht iets verandert in de wereld?

“In de afgelopen periode hebben we ons gericht op onze rebranding. Nu is het tijd om ons nieuwe geluid te laten horen en dat doen we met deze campagne”, zegt Anthonita van Egmond, Manager Communicatie van PreZero. “We halen afval op en maken er nieuwe grondstoffen van. Zo maken we de weg vrij voor een samenleving die minder grondstoffen nodig heeft en meer circulair wordt. Om dat waar te maken, heb je mensen nodig die verder denken, mensen die het doen. PreZero wil deze verandering in denken en doen aanjagen. Want stel je voor: wat als het lukt.” 

Deze boodschap staat centraal in een radiocommercial en een video-animatie die online en op social media (LinkedIn, Instagram en Facebook) wordt gedeeld. Om de boodschap kracht bij te zetten, is de animatie in collagestijl gemaakt en opgebouwd uit hergebruikte beelden. Ook in het straatbeeld - onder meer op reclamemasten langs snelwegen - is de campagneslogan zichtbaar. Daarnaast verschijnen er zowel online als in print advertenties. De campagne, die vandaag live gaat, is ontwikkeld door communicatiebureau Dear Amsterdam.