Categorie: inzameling | Gepubliceerd: 09 januari 2018

The Glassinator beste idee voor inzameling horecaglas

Op de Horecava streden dit jaar twee innovatieve ideeën voor de verbetering van de inzameling van horecaglas om een prijzenpot van 40.000 euro: 'The Glassinator' en 'Klik en Recyle'. Het beurspubliek vond het eerste idee het sterkst.

Met The Glassinator, een technisch ontwerp van IWTC uit ’s Gravenzande, moet glas in een handomdraai kunnen worden verkleind waardoor het kostbare (opslag)ruimte in de horeca bespaard. Belangrijk daarbij is dat de kosten te dragen zijn voor kleinere horecabedrijven. Een prima idee, vonden de bezoekers van de Horecava, die het idee verkozen boven Klik en Recycle, een businessplan van de Twist Group uit Barendrecht. Klik en Recycle is een collect-on-demand platform waarmee vooral kleine horecaondernemers via een app een kleinschalige inzamelaar kunnen oproepen.

The Glassinator en Klik en Recycle werden door een jury bestaande uit Jan Storm, Ad Lansink en Hugo Maat geselecteerd uit tien innovatieve ideeën voor de verbetering van de inzameling van horecaglas. Op de Horeceava kregen beide winnaars de gelegenheid hun ideeën te presenteren aan de Horecava-bezoekers. Het prijzengeld van 40.000 euro is verdeeld naar rato van de stemmen die de deelnemers bemachtigen. Met het geld kunnen de ideeën verder uitgewerkt worden.

De wedstrijd was een onderdeel van de actie Gas op Glas, een initiatief van het Afvalfonds Verpakkingen en Nedvang.

 

Gerelateerde artikelen