Categorie: communicatie | Gepubliceerd: 05 april 2018

'Every can counts' moedigt aan te recyclen

De recyclecampagne 'Every can counts' wil mensen aanmoedigen om blikjes te recyclen als ze onderweg zijn.

Every can counts.jpgThe Recycle Race van Every can counts
Foto: Every can counts

Om dit te bereiken is het spel ‘The Recycling Race’ ontwikkeld, een interactief spel met als boodschap dat blikjes kunnen worden gerecycled tot nieuw blikjes of zelfs een racefiets.

Op dit laatste aspect speelt de campagne in door het vrouwenprofteam Trek-Drop Cycling te sponsoren. Daarnaast is ze aanwezig bij wielerwedstrijden, zoals afgelopen zondag bij de Ronde van Vlaanderen en volgende week zondag bij de Amstel Gold Race.

'Every can counts' is in 2009 opgericht door metaal- en blikfabrikanten en is inmiddels actief in twaalf Europese landen. De gedachte is om consumenten duidelijk te maken dat aluminium en staal oneindig recyclebaar is. Volgens de fabrikanten wordt tegenwoordig zo’n 70 procent van de blikjes gerecycled.