Categorie: bedrijfsnieuws | Gepubliceerd: 21 augustus 2018

Handelsplatform tweedehandskleding ziet forse groei

De handel onder particulieren in tweedehands kleding is in 2018 “extreem gestegen”.

united wardrobe.jpgVooral jonge vrouwen onder de 26 zijn geïnteresseerd in de kleding die via United Wardrobe wordt aangeboden. (Foto: United Wardrobe)

Dat meldt het platform United Wardrobe, een internationaal platform voor de aan- en verkoop van particuliere kleding. Werden er in 2017 nog een half miljoen kledingstukken via de app van het platform verhandeld, in 2018 werd dit volume al in juni behaald. Verwacht wordt dat het jaar met een groei van 250 procent wordt afgesloten.

Instagram en Youtube-generatie

De groei in verkoop van tweedehands kleding heeft niet alleen een praktische achtergrond, zo laat het bedrijf weten. Vooral de Instagram en Youtube-generatie zou massaal zijn overgestapt op het alternatief van nieuwe kleding. “Wij maken de verkoop vooral veilig, hip en gemakkelijk” meldt Thijs Verheul, een van de oprichters van United Wardrobe. “Door het inzetten van BN’ers ging het echt lopen: Monica Geuze, Anna Nooshin en zangeres Maan zijn allemaal te vinden op het platform, waar zij kleding op hun account verkopen. En wie wil dat nu niet, de kleding van je idool dragen?” Vooral jonge vrouwen van onder de 26 zouden geïnteresseerd zijn in de koopjes en besteden gemiddeld zo’n 20 minuten per dag op de app om hun garderobe aan te vullen.  

De app van United Wardrobe heeft 2,5 miljoen gebruikers in Europa en wordt gemaakt in Utrecht waar 50 medewerkers actief zijn. Het werd bedacht door de Wageningse studenten, Thijs Verheul, Sjuul Berden en Thijs Slijkhuis, die een meerderheid van de aandelen bezitten.