Categorie: Bedrijven | Gepubliceerd: 16 juni 2016

AVR presenteert nieuwe huisstijl

De gebouwen, website, helmen, overalls: de huisstijl van AVR is drastisch veranderd. Het nieuwe logo moet passen bij het verhaal en de missie achter het bedrijf.

AVR.jpgHet nieuwe AVR-logo. De punt achter de naam AVR staat voor daadkracht, vastberadenheid en trots.

Even was overwogen om het oude logo te recyclen, maar toch is gekozen voor een logo dat beter past bij het AVR van nu, zo laat het bedrijf weten. “De kleuren van het nieuwe logo weerspiegelen de transitie van AVR: veranderen geeft energie.”

Veranderde positie

AVR heeft als doelstelling om restafval 100 procent waardevol te maken. AVR benadrukt dat er veel veranderd is in afvalland en dat het bedrijf een steeds stevigere positie in de circulaire economie inneemt door investeringen en duurzame innovatie. Ze noemt daarbij de groeiende energietak en de toenemende aandacht van het bedrijf voor toepassingen van reststoffen zoals bodemassen en CO2 als belangrijke ontwikkelingen. Dat laatste doet het bedrijf onder andere door samen met Heros (uit Sluiskil) bodemas om te zetten naar Granova, een granulaat dat geschikt is als secundaire grondstof voor verschillende betonwaren in de wegenbouw. Ook wil AVR vanaf 2018 CO2 afvangen en beschikbaar maken voor bedrijven.