Categorie: Ketens en markten | Gepubliceerd: 26 augustus 2008

'Blijf uit de dode hoek'

Aanstaande donderdag begint een nieuwe campagne om het publiek, ook studenten, te wijzen op de gevaren van de dode hoek.

Jaarlijks komen tien tot vijftien mensen om het leven door een ongeluk in de dode hoek van vrachtwagens. Samen met Transport en Logistiek Nederlend en de Fietsersbond vraagt het Ministerie van Verkeer en Waterstaat opnieuw aandacht voor de gevaren van de dode hoek. De campagne richt zich dit jaar speciaal op kwetsbare verkeersdeelnemers: tieners, studenten en ouderen. De aftrap van de campagne gebeurt daarom samen met de gemeente Amsterdam, die zelf ook campagne voert rondom de dode hoek. In 2007 kwamen in Amsterdam twee studenten om het leven door een dodehoekongeval.
De aftrap gebeurt tijdens de infomarkt van de Intreeweek van de Universiteit van Amsterdam en wordt gedaan door wethouder Tjeerd Herrema (Amsterdam). Tijdens de infomarkt organiseert de gemeente Amsterdam een fietsrace voor studenten. Wethouder Herrema trapt de campagne af door mee te doen aan de fietsrace. Hierbij zijn vertegenwoordigers van het ministerie en deelnemende organisaties aanwezig. De campagne valt onder de koepelcampagne Daar kun je mee thuiskomen.

Meer weten over Transport en Logistiek Nederland (deelmarkt Afvalstoffentransport)?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website