Categorie: Producten | Gepubliceerd: 17 januari 2013

Nedvang-prijs voor shampooblok

Het bedrijf Lush B.V. heeft met een shampooblok zonder verpakking de 'Aangepakt 2012' gewonnen. Met de prijs wil Nedvang laten zien hoe producenten en importeurs van verpakte producten op innovatieve wijze omgaan met verpakkingen om de hoeveelheid verpakkingsafval in Nederland terug te dringen.

Winnaar Aangepakt 2012.jpgBregtje Cals van Lush B.V. ontvangt de prijs uit handen van Ed Hamming (voorzitter bestuur Nedvang).
Foto: United Photos

Nedvang ontving 76 aanmeldingen voor de prijsvraag ‘Aangepakt’ in 2012. Een externe jury, bestaande uit prof. dr. ir. R. ten Klooster (TU Twente), dr. EU Thoden van Velzen (Universiteit Wageningen) en ir. J.H. Welink (TU Delft) koos daaruit tien genomineerden. De jury stond vervolgens voor de taak om een winnaar aan te wijzen. De keuze voor Lush B.V. werd omkleed met de volgende reden: “Deze producent is bewust op zoek gegaan naar het weglaten van verpakkingen, het denken in andere manieren waarop je met je producten in een behoefte kunt voorzien. Het leidde tot het elimineren van onnodig gebruik en vervoer van water. Onder de douche is er immers water genoeg. De oplossing van Lush: een stuk shampoo lijkend op een stuk zeep, dat net zo lang mee gaat als drie flessen (250 ml) shampoo. Het shampooblok van Lush laat zien dat duurzaam verpakken de beste kansen biedt als bedrijven de behoefte, waarin hun verpakte product voorziet, als uitgangspunt nemen.”

Meer weten over Nedvang?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website

Gerelateerde artikelen