Fun. Educatie. Innovatie. Dat zijn de drie kernwaarden van het nieuw te ontwikkelen infotainmentpark 'WasteWorld'.
Dat blijkt uit het ambitiedocument ‘Een 'andere blik kop afval’ van de werkgroep WasteWorld. De werkgroep bestaat uit een zevental zelfstandige ondernemers die een themapark rond afval willen realiseren. Dit themapark moet bereiken dat kinderen, hun ouders en opa’s en oma’s zich op een avontuurlijke manier bewust worden van de vele mogelijkheden van afval. Dat zegt Ernst Jonkers, voorzitter van de werkgroep WasteWorld, die op 11 januari geformaliseerd zal worden in de Stichting WasteWorld. De stichting heeft tot doel de oprichting, ontwikkeling en bewaking van de doelstellingen, normen en waarden van het concept WasteWorld. Als vestigingsplek van het park heeft de stichting het vizier gericht op het voormalige MOB-complex in Tilburg.
Naast de consument richt het park zich ook op de B2B en wordt het een
ontmoetingsplek voor organisaties en bedrijven die duurzaamheid en
circulaire economie hoog in het vaandel hebben. Jonkers: “Afval is
dé uitdaging van deze tijd en het begin van nieuwe ontwikkelingen,
kansen, avonturen en verbeelding. Met dit document onder de arm gaan wij
toekomstige partners benaderen en samen bekijken waar dit infotainmentpark
kan bijdragen aan hun visie en doelstelling met betrekking tot duurzaam
ondernemen en circulaire economie.”
Of het park er ook echt gaat komen, is nog de vraag. In de eerste
helft van 2017 zal een haalbaarheidsonderzoek worden uitgevoerd.
Aansluitend wordt in de tweede helft van dat jaar een businessplan
uitgewerkt.