Categorie: Advertorial | Gepubliceerd: 13 maart 2013

Alle textiel welkom bij Humana

Een goede samenwerking tussen inzamelaar en gemeente is volgens ontwikkelingsorganisatie Humana essentieel voor het vergroten van de inzamelresultaten van textiel.

DSC_0025.JPGDankzij de reclame op de afvalinzamelwagens in Amstelveen is meer textiel in de juiste containers terecht gekomen.

Net als in 2011 hebben Nederlandse consumenten in 2012 minder kleding gekocht. Textielinzamelaars merken dat minder en lagere kwaliteit kleding de containers bereikt. Inzamelaar en ontwikkelingsorganisatie Humana heeft zich daarom extra ingezet om samen met gemeenten burgers bewust te maken dat niet alleen kleding in de containers mag, maar ook schoenen, lakens, dekens, huishoudtextiel, tassen, riemen, gordijnen en textielresten. In de afgelopen jaren is gebleken dat samenwerking tussen de inzamelaar en de gemeente het resultaat textielinzameling vergroot. “Vooral het gezamenlijk bedenken, opzetten en uitvoeren van zichtbare en ludieke campagnes leveren meer ingezamelde kilo’s in die gemeenten op. Wij hopen daarom ook dat meer gemeenten in 2013 samen willen investeren in communicatie activiteiten,” aldus Richard Wink, hoofd Relatiebeheer Humana.

Campagnes

Humana heeft campagnes gevoerd met onder andere gemeente Amstelveen, waar wekenlang afvalinzamelwagens en driehoeksborden werden ingezet. Momenteel participeert Humana in de Friese campagne Fair Fibers, waarbij de textielcontainer door kunstenaars onderhanden is genomen. Ook werkt Humana samen met AgentschapNL aan de landelijke campagne die textielinzameling onder de aandacht van alle Nederlanders brengt.