Categorie: Circulaire activiteiten | Gepubliceerd: 02 juli 2013

BN'ers promoten kunststofscheiding

Met een nieuwe campagne en de medewerking van zes bekende Nederlanders wil Kunststof Hergebruik het scheiden van kunststof verder stimuleren.

Onder de noemer ‘Plastic afval kun je beter scheiden. Dat weet toch iedereen?’ is een nieuwe Plastic Heroes-campagne gestart. BN'ers Patricia Paay, Ben Saunders, Hans Kazan, Lucille Werner, Anky van Grunsven en Raymond van Barneveld spelen ieder de hoofdrol in een eigen tv- of radiocommercial waarin zij het goede voorbeeld geven. Daarnaast zijn er ook campagne-uitingen in abri's, reclamemasten, advertorials in huis-aan-huis-bladen en op internet. De campagne loopt tot eind september.

Uit recent onderzoek van TNS/Nipo blijkt dat ongeveer tweederde van de Nederlanders (uit brongescheiden gemeenten) in meer of mindere mate hun plastic afval gescheiden inzamelt. Gezamenlijk zamelden ze in 2012 ruim honderd miljoen kilo in. Plastic Heroes start de campagne in het kader van de in de nieuwe Raamovereenkomst opgenomen ambitieuze hergebruikdoelstellingen voor kunststof.