Snapchat-gebruikers kunnen via een lens een ondeugende kat in hun eigen omgeving plaatsen en hem diverse kleine elektrische apparaten laten wegmeppen.
Wecycle start vandaag (8 oktober) haar allereerste snapchat-campagne speciaal gericht op jongeren. Via een grappige lens wijst deze op de inleverbakken voor kleine elektrische apparaten in winkels. De campagne vormt de aanloop naar de eerste International E-waste Day op 13 oktober.
Via advertenties op Snapchat worden jongeren van dertien tot achttien jaar verleid om de nieuwe lens te downloaden en als augmented reality toe te passen. Doel van de campagne is jongeren meer klein e-waste te laten inleveren in Wecycle-inleverbakken die in 5.000 winkels staan. In Nederland gebruiken zo’n 700.000 jongeren onder de achttien jaar dagelijks Snapchat.
Zaterdag 13 oktober is de eerste International E-waste Day. Deze dag is in het leven geroepen door het Weee Forum, een internationale associatie van 40 inzamelsystemen voor e-waste uit 20 landen. Het doel van deze dag is om aandacht te genereren voor het correct afdanken van e-waste. Wereldwijd komt dit jaar naar verwachting 50 miljard kilo e-waste vrij maar hiervan wordt slechts 20 procent op een verantwoorde manier gerecycled.
» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website