De Geesink Norba Groep, Europa's grootste fabrikant van afvalinzamelingsvoertuigen, heeft een nieuwe generatie GPM achterladers ontwikkeld.
De nieuwe generatie, meer bekend als de GPM III, wordt gekenmerkt door de gladde opbouw en de verhoogde beladingscapaciteit. De geavanceerde technologie is ontworpen om de productiviteit en efficiency tijdens de inzamelroutes te verhogen. De meest in het oogspringende verandering is het nieuwe ontwerp van de opbouw. Belangrijkste voordeel hiervan is dat de laadbak nog duurzamer en robuuster is. De opbouw is gemaakt uit één plaat vier millimeter staal. Er is gebruik gemaakt van hoogwaardig, lichtgewicht staal om het toegestane beladingsgewicht te verhogen en de onderhoudskosten te minimaliseren De kans op lekkage, slijtage en corrosie is aanzienlijk verminderd door de gebogen vloer en volledig gelaste opbouw. Ted Henson, algemeen directeur van de Geesink Norba Groep, zegt over de GPM III, “Geesink Norba Groep neemt het voortouw op het gebied van technologische ontwikkeling, omdat dit ten goede komt van onze cliënten. De nieuwe GPM III is het resultaat van de samenwerking met ons zusterbedrijf, McNeilus, de grootste fabrikant van vuilniswagens in de Verenigde Staten. Door deze samenwerking hebben we een technologisch hoogstaand product ontwikkeld met een uitstekende performance. Niet alleen de beladingscapaciteit en verdichtingsgraad zijn verbeterd, maar ook de duurzaamheid en betrouwbaarheid.” De nieuwe GPM III achterladers zijn standaard voorzien van Command Zone® elektronica en het Smart-Pak Systeem® om de productiviteit bij iedere lading te verhogen. De Command Zone elektronica geeft de chauffeur een unieke interface met de achterlader en andere apparatuur. Via een display in de cabine kan de chauffeur een volledig overzicht krijgen van de functionele werking van het complete systeem. Daarbij komt nog dat het Command Zone systeem kan helpen in het oplossen van problemen, via de cabine of op een afstand met behulp van een GSM verbinding. Geesink Norba heeft het Smart-Pak Systeem ontwikkeld om het brandstofverbruik met 20% te reduceren tijdens normale routes. Het systeem bestaat uit drie belangrijke elementen. 1. Het proportioneel geregeld kleppenblok in het hydraulische systeem voelt exact aan hoeveel druk nodig is voor een efficiënte werking van het persmechanisme en de belading. 2. Het PLC systeem stelt de kleppen optimaal af aan de gevraagde acties en de positie van het verdichtingsmechanisme en de belading. 3. De hydraulische pomp met variabele olie toevoer. Het systeem regelt de olie toevoer naar de pomp en verspreidt die toevoer zo optimaal mogelijk om het energieverbruik te minimaliseren tijdens het inzamelen. Dit resulteert in brandstofbesparingen, lagere uitstoot van uitlaatgassen en de kortste cyclustijd van de industrie. De opbouwvolumes van de GPM III achterladers variëren van 12 tot 28 vierkante meter en de beladingen kunnen aangepast worden aan alle types van containers. GPM III achterladers zijn vanaf 1 januari 2004 beschikbaar voor verkoop.
» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website