Categorie: Circulaire activiteiten | Gepubliceerd: 02 maart 2009

Plastic Heroes teasen eerst

De Nedvang-campagne voor kunststofinzameling is van start gegaan met posters en spotjes. Er wordt gebruik gemaakt van opeenvolgende fasen, met eerst een teaser.

De centrale figuur van de campagne is de oranje Plastic Hero. De campagne noemt voorbeelden van producten die na recycling van het plastic afval kunnen worden gemaakt zoals een bumper, speelgoed, fleecejack of een mobiel. Het oranje mannetje zegt bijvoorbeeld 'Ik zit in je bankpas' of 'Ik zit in je dashboard.'
In de oranje inzamelbollen bij winkelcentra, ondergrondse containers en huis-aan-huis-inzamelzakken mogen alleen verpakkingen. De billboards zijn dan ook geen opsomming van wat er in de containers mag, een bankpas is immers geen verpakking. Sven Noordhoek, woordvoerder bij Nedvang, legt uit: "De borden worden deze week vervangen, dit was een teaser. Op de vervolg-billboards en op tv volgt de uitleg."

Meer weten over Nedvang?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website