Categorie: europa | Gepubliceerd: 18 oktober 2010

Radiocampagne haakt in op informatiebehoefte consument

Op Radio 1, Radio 2, BNR Nieuwsradio, 3FM, Q-music en Sky Radio komt regelmatig de boodschap langs dat de recycling van blik begint in de afvalbak. Hiermee willen SKB en Nedvang tegemoet komen aan de informatiebehoefte van de hedendaagse burger die duurzaam consumeren belangrijk vindt.

Deze week start het tweede deel van de radiocampagne 'Blik, gewoon in de afvalbak, zo begint bij jou de recycling' van Stichting Kringloop Blik (SKB) en Nedvang. De campagne laat burgers weten dat blik, in tegenstelling tot andere verpakkingen, gewoon bij het gewone restafval kan omdat afvalverwerkingsinstallaties deze van het huisvuil met magneten en wervelstromen scheiden.
Dat blik met 87% de meest gerecyclede verpakking van Nederland is en via het afval wordt hergebruikt, is vaak niet bekend, zo signaleert de SKB. En dat roept veel vragen op. Met deze commercials willen SKB en Nedvang hier duidelijkheid in bieden.
De campagne zal tot 24 oktober te horen zijn op de radiozenders.

Meer weten over Nedvang?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website

Meer weten over Stichting Kringloop Blik (SKB)?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website