Categorie: Circulaire activiteiten | Gepubliceerd: 09 februari 2012

Albert Heijn helpt klanten met afvalscheiding

Supermarktketen Albert Heijn gaat op de verpakkingen van huismerkproducten informatie verstrekken over afvalscheiding.

weggooiwijzer.jpgDe Weggooiwijzer geeft aan hoe verschillende verpakkingsonderdelen het beste weggegooid kunnen worden.

De zogenaamde 'Weggooiwijzer' is met hulp van Nedvang ontwikkeld door Albert Heijn en Milieu Centraal. De wijzer werkt met verschillende logo's, die uitleggen hoe klanten de verschillende onderdelen van een verpakking het beste weg kunnen gooien. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de meest gangbare afvalstromen: papier, glas, kunststof en restafval.

“Om een zo hoog mogelijke recycling van materialen te behalen is het van belang dat in het geval van bronscheiding de materialen zo goed mogelijk gescheiden worden. Consumenten twijfelen soms of een bepaalde verpakking in een bepaalde zak of bak mag. Deze Weggooiwijzer neemt die twijfel weg", zegt Jan Storm van Nedvang. "We hopen dat nog meer bedrijven volgen met communicatie naar hun klanten over het gescheiden weggooien van hun verpakkingen."

Het duurt nog wel even voordat alle verpakkingen van het Albert Heijn huismerk van de weggooiwijzer voorzien zijn. Eind 2012 wil de supermarkt de logo's op alle puur&eerlijk-producten hebben. Uiterlijk in 2015 staat de wijzer op alle huismerkproducten.

Meer weten over Nedvang?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website