Categorie: Management | Gepubliceerd: 28 juli 2020

ABN Amro-campagne vestigt aandacht op CE

ABN Amro lanceert een campagne die de aandacht vestigt op consumentengedrag en het belang van de circulaire economie.

Met advies en financiering ondersteunt ABN Amro bedrijven bij het werken aan hun circulaire businessmodellen en duurzame initiatieven. Eind dit jaar wil de bank honderd zogenoemde ‘circulaire deals’ afsluiten met bedrijven. Ze zijn naar eigen zeggen al aardig op weg met deze ambitie.

De nieuwe campagne is gebouwd rondom een aantal voorbeelden van deze circulaire deals waarmee de bank klanten helpt bij het verduurzamen van hun bedrijf. Via video’s wil de organisatie de wisselwerking tussen consumenten en bedrijven in hun bijdrage aan de circulaire economie laten zien.

Ook zijn er portretten van klanten met een circulair bedrijfsmodel, zoals Schijvens Corporate Fashion dat bedrijfskleding produceert van 50 procent gerecyclede werkkleding en 50 procent hergebruikt plastic. Of Mitsubishi Liften dat een model voor liften heeft bedacht waarbij de klant betaalt voor het gebruik van de lift in plaats van de aankoop. Of Saltrex dat vraag en aanbod van afgekeurde goederen bij elkaar brengt.