Categorie: Advertorial | Gepubliceerd: 16 februari 2022

Asof is als de ideale medewerker

Alles moet sneller, efficiënter, meer digitaal en het liefst met zo min mogelijke menselijke tussenkomst. Wat software betreft is Asof het daar mee eens. Het bedrijf biedt een breed inzetbaar systeem voor container- en transportregistratie.

26 jaar geleden is Asof, voorheen Service Digitaal, opgericht en heeft daarmee een lange historie en ervaring in de afval- en recyclingbranche. Het bedrijf is volledig zelfstandig; al vanaf het begin en dat wil het ook blijven. Geen grote directies, geen overdreven kantoren, gewoon bescheiden. Zo kan Asof het belang van de klanten, ook in de toekomst, op de eerste plaats stellen.

Door de jaren heen heeft Asof gewerkt aan de ontwikkeling van haar systeem, zodat het bedrijf een breed publiek kan bedienen. In het verleden was de dienstverlening vooral gericht op maatwerk per klant, maar nu heeft Asof een systeem dat multifunctioneel inzetbaar is. Voor de containerbedrijven verzorgt het systeem de totale planning van zowel de gewone containers als de rolcontainers én de daar aan gekoppelde facturatie. Voor een groot magazijn verzorgt het bedrijf de registratie van afval dat vrijkomt in het productieproces per procesband en product. Voor diverse gemeentes verzorgt Asof de registratie van het afval voor zowel de afvalbrengstations, als de volledige registratie van al het afval dat wordt ingezameld. Grondbanken, plasticrecycling, recycling van olie en vetten, klein chemisch afval, compostering, bedrijfsafval, papierrecycling en zand en grindhandel - het zijn allemaal branches waar Asof inmiddels totaaloplossingen voor kan bieden.

Het systeem van Asof is als de ideale medewerker, die nooit ziek naar huis gaat, niet zeurt en bij juiste invoer ook nog eens geen fouten maakt. Hij heeft zelfs geen vakantie nodig om bij te komen van al zijn zware inspanning.

Koppeling

De software is makkelijk te koppelen aan een weegbrug, zodat de wegingen automatisch worden verwerkt. Bij het inwegen komt de weging in een omgeving te staan beschikbaar voor bijvoorbeeld een tablet die de machinist of chauffeur bij zich heeft. Hierdoor kunnen werknemers real-time inzien wat de chauffeur komt brengen of komt ophalen. Hiermee ontstaat er een extra controlemoment en is de klant minder afhankelijk van de communicatie tussen de weegbrugmedewerker en machinist.

Na het afronden van de weging bestaat de mogelijkheid om documenten toe te voegen, zoals een begeleidingsbrief en/of opdrachtformulieren. Dit kan eventueel met de factuur worden meegestuurd naar de diverse klanten. Ook is dit in te zien vanuit het systeem, waardoor het niet meer nodig is om het archief in te gaan op zoek naar de bijbehorende begeleidingsbrief of andere documenten. Met behulp van de EBA-koppeling kan ook met een elektronische begeleidingsbrief gereden worden. Hier wordt een automatisch proces van gemaakt voor de bedrijven die papierloos willen rijden.

Een papieren administratie is niet alleen foutgevoelig, minder goed voor het milieu, maar ook vooral tijdrovend. Door de administratie te digitaliseren, worden kosten en tijd bespaard. Met het systeem van Asof kunnen klanten afscheid nemen van mappen vol met documenten in de kast - alles wordt digitaal en snel benaderbaar.

Ook hoort onbemand wegen tot de mogelijkheden. Dit biedt verschillende voordelen, waaronder het sneller wegen, waardoor de wachtrijen voor de weegbrug afnemen en de mogelijkheid om buiten de gebruikelijke openingstijden te wegen.

Korte lijnen

De kracht van Asof is dat het bedrijf korte lijnen heeft en altijd op zoek gaat naar een oplossing die het beste past bij de klant. Gezien de ruime ervaring die aanwezig is binnen de organisatie, zowel aan de programmeer- als aan de gebruikerskant, kan Asof de behoefte van de klant goed inzichtelijk maken en vertalen naar de oplossing. Een oplossing die allerlei ingewikkelde en tijdrovende administraties vervangt en fouten voorkomt.


Vakblad Afval! december 2021 (nummer 8)