De Nedvang-campagne voor kunststofinzameling is van start gegaan met posters en spotjes. Er wordt gebruik gemaakt van opeenvolgende fasen, met eerst een teaser.
De centrale figuur van de campagne is de oranje Plastic Hero. De
campagne noemt voorbeelden van producten die na recycling van het plastic
afval kunnen worden gemaakt zoals een bumper, speelgoed, fleecejack of een
mobiel. Het oranje mannetje zegt bijvoorbeeld 'Ik zit in je bankpas' of
'Ik zit in je dashboard.'
In de oranje inzamelbollen bij winkelcentra, ondergrondse containers en
huis-aan-huis-inzamelzakken mogen alleen verpakkingen. De billboards zijn
dan ook geen opsomming van wat er in de containers mag, een bankpas is
immers geen verpakking. Sven Noordhoek, woordvoerder bij Nedvang, legt
uit: "De borden worden deze week vervangen, dit was een teaser. Op de
vervolg-billboards en op tv volgt de uitleg."
» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website