De resultaten van een tevredenheidsonderzoek bij 738 bezoekers van de Afvalpunten, zijn volgens het Afval Energie Bedrijf 'zeer bemoedigend'. Twee van de zes milieustraten krijgen een betere bewegwijzering.
Bij de zes Afvalpunten kunnen Amsterdamse inwoners en ondernemers hun
grof vuil en chemisch afval kwijt. Het onderzoek is eind 2008 gehouden
onder particulieren, medewerkers van bedrijven en stadsdeelmedewerkers.
Het spitste zich toe op verscheidene aspecten van de dienstverlening en
mogelijke verbeterpunten daarin. De conclusies vat het AEB als volgt
samen: bijna 90 procent van de ondervraagde bezoekers was tevreden tot
zeer tevreden over de bejegening, deskundigheid en de serviceverlening van
de medewerkers van de afvalpunten.
Een meer praktisch punt was de bewegwijzering naar en op de Afvalpunten.
Van de ondervraagden was 80 procent daar tevreden tot zeer tevreden over.
Enkele ondervraagden hadden tips voor een duidelijkere bewegwijzering van
een Afvalpunt. Dit jaar wil het AEB de kennis over de milieustraten
vergroten door een informatiecampagne, en het nog verder verbeteren van de
vindbaarheid van twee Afvalpunten naar aanleiding van de suggesties van
bezoekers.
» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website