Klanten geven Van Gansewinkel een gemiddelde score van 8,4. De hoogste score tot nu toe.
De verbetering van de waardering is met name behaald door een verder verbeterde score op de pijlers klachtenafhandeling en betrouwbaarheid van dienstverlening. Hoog scoorden net als voorgaande jaren de betrouwbaarheid van de dienstverlening en de deskundigheid en vriendelijkheid van het personeel. De chauffeurs en beladers die dagelijks het afval inzamelen, werden in 2014 zelfs met een 8,8 beoordeeld, een stijging van 0.2 procentpunt vergeleken met 2013. Daarnaast is het aantal klachten afgenomen en het aantal bedrijven dat Van Gansewinkel aanbeveelt, toegenomen. "Deze klantwaardering is extra waardevol voor Van Gansewinkel omdat het de waardering is voor de dagelijkse dienstverlening aan onze klanten”,aldus Dennis Leeuwerik, Directeur Verkoop bij Van Gansewinkel. "We zijn er trots op dat we de dienstverlening in het afgelopen jaar verder hebben weten te verbeteren, dit vormt de beste motivatie voor onze medewerkers in het veld en op kantoor!”
De tevredenheid en waardering van klanten blijkt ook uit de afname van het aantal klachten met 25 procent ten opzichte van 2013. “In het afgelopen jaar hebben we ook veel inspanning geleverd om onze klachtenafhandeling verder te optimaliseren”, vervolgt Leeuwerik. “Iedere klacht is er één te veel en daarmee een zorg voor ons om deze zo snel mogelijk op te lossen. Fijn dat het nu aantoonbaar is dat onze inspanningen door de markt gewaardeerd worden. Als vanzelfsprekend willen we dit cijfer in de komende jaren nog verder verbeteren.”
Het klanttevredenheidsonderzoek, dat onder 1.200 Nederlandse en Belgische klanten is uitgevoerd, heeft eind 2014 plaatsgevonden. Het onderzoeksbureau Integron onderzoekt jaarlijks de klanttevredenheidscijfers van ruim 1.000 Nederlandse en Belgische bedrijven.