Categorie: communicatie | Gepubliceerd: 06 oktober 2016

Albert Heijn besteedt aandacht aan glas scheiden

In Zaandam is op het hoofdkantoor van de supermarktketen Albert Heijn het startsein gegeven van een nieuwe supermarktactie bij de campagne 'Glas in 't Bakkie'.

Wethouder Dick Emmer kreeg er gisteren de eerste Glastas uitgereikt van Cees van Vliet, directeur Winkels en Distributie Albert Heijn. In de Glastas kunnen glazen verpakkingen eenvoudig en makkelijk bewaard worden en naar de glasbak gebracht worden. De actie wordt als eerste uitgerold bij de supermarkten in de gemeente Zaanstad en later door het hele land.

Een promotieteam van ‘Glas in ’t bakkie’ gaat de klanten in de winkels van Albert Heijn vertellen over het gemak van glas scheiden. De boodschap van de campagne is dat glas voortaan met restjes en deksels in de glasbak mag. Anders gezegd: leeg is schoon genoeg! Glas scheiden wordt hierdoor nog makkelijker voor de consument.

In de maanden oktober en november zal het Glas in ’t Bakkie-promotieteam in bijna 900 winkels de inzameling van glazen verpakkingen onder de aandacht komen brengen.

Nederland scheidt jaarlijks ongeveer 350 miljoen kilo glazen verpakkingen per jaar. Omdat er tegelijkertijd nog te veel glas bij het restafval beland, brengt de campagne Glas in ’t Bakkie het belang van het scheiden van glas weer onder de aandacht. Eerder voerde campagne al met succes actie in supermarkten van kleine zelfstandigen.

Meer weten over Nedvang?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website