Categorie: communicatie | Gepubliceerd: 26 februari 2020

HVC geeft sorteerder gezicht in textielcampagne

Afvalbedrijf HVC start in 23 gemeenten een grote publiekscampagne met het doel de kwaliteit van ingezameld textiel te verhogen. Sorteerders staan centraal in de campagne.

Magdalena is één van de zes textielsorteerders die centraal staat in de HVC-campagne.
Foto: HVC

Ingezameld textiel is volgens HVC te vaak vervuild, waardoor het niet meer kan worden hergebruikt. Om afkeur door vervuiling te voorkomen en om inwoners bewust te maken van het belang van het inleveren van schoon en droog textiel, lanceert HVC daarom een multimediale campagne. 

In deze campagne staan zes sorteerders centraal. Zij laten zien wat er bij textiel hoort, hoe het wordt gesorteerd, wat er van wordt gemaakt en wat de gevolgen zijn als er verkeerd afval tussen het textiel zit. Sorteerders grijpen bij het sorteren van textiel maar al te vaak in viezigheid. Een zak restafval, of erger nog, een naald of glas.

Naast een uitgebreide online campagne waarbij video’s, advertenties en blogs worden ingezet, zijn in het oog springende onderdelen van de campagne het bestickeren van textielcontainers en een toer langs 23 HVC-gemeenten. Afvalcoaches gaan op de lokale weekmarkt met inwoners in gesprek over de gevolgen van vervuiling van textiel.

De campagne is ontwikkeld met de sorteerders en kringloopbedrijven waar HVC mee samenwerkt: Wieland, Noppes en Opnieuw & Co. De campagne start op 26 februari en loopt door tot in mei 2020.

Meer weten over HVC?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website