De uitdaging rondom de circulaire economie is hét gespreksonderwerp binnen de afval- en recyclingbranche. Veel minder top of mind is de noodzaak om het businessmodel te transformeren om concurrerend te blijven in de digitale economie.
Jimmy Martin, CEO van AMCS Group, voorspelt dat de slag om de klant zich de komende jaren in de digitale wereld zal afspelen. “Concurrentie kan daarbij uit onverwachte hoek komen”, aldus Martin. Bedrijven moeten nadenken over hun digitale strategie. Een solide backoffice applicatie met excellente integratie op het internet (zoals klantportals en digitale marktplaats) lijkt onmisbaar om succesvol te zijn in de markt van morgen.”
Recentelijk hebben twee grote ICT-leveranciers in de afvalbranche, AMCS
en GMT, de krachten gebundeld. “Dit stelt AMCS in staat een unieke
totaaloplossing aan te bieden waarin bewezen back-end systemen worden
gecombineerd met routeoptimalisatie, mobile, voertuigtechnologie,
recyclingfunctionaliteit en internetportals.” aldus Martin.
“Ons portfolio maakt het mogelijk inzameling, verwerking, hergebruik
en verhandeling van grondstoffen aanzienlijk te verbeteren, op het gebied
van zowel efficiëntie als transparantie.”
De AMCS-oplossingen zijn schaalbaar en kunnen met minimale inspanning
worden geïmplementeerd. De investeringskracht en schaalgrootte van
AMCS – 350 werknemers en 1.300 klanten in 22 landen – maken
toepassing van nieuwe technologieën, zoals IoT, Mobile en Cloud,
mogelijk.
» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website