Categorie: Circulaire activiteiten | Gepubliceerd: 13 augustus 2019

App Too Good To Go redt 1 miljoen maaltijden

Met een community van inmiddels meer dan 800.000 geregistreerde gebruikers heeft de app tegen voedselverspilling Too Good To Go sinds de lancering begin 2018 1 miljoen maaltijden uit de vuilnisbak gehouden.

Too Good To Go redt steeds meer maaltijden.
Foto: Too Good To Go

Via de applicatie verkopen zo’n 2.000 restaurants, hotels, supermarkten, bakkerijen en andere winkels maaltijden die aan het eind van de dag overblijven. Zo zijn in minder dan 2 jaar tijd 1 miljoen maaltijden gered en is circa 2,5 miljoen kilo CO2-uitstoot voorkomen, claimt de startup.

“De mijlpaal van 1 miljoen geredde maaltijden is een droom die uitkomt”, zegt directeur Joost Rietveld. “Ik ben enorm dankbaar voor het vertrouwen dat wij in zo’n korte tijd hebben gekregen van alle aangesloten partners en gebruikers. Ik voel nog eens extra sterk dat we samen het verschil kunnen maken in het verspillingsprobleem.”

Meer mensen in beweging

Rietveld breidt het hoofdkantoor van Too Good To Go in Amsterdam dit jaar nog uit om meer aandacht te besteden aan het op gang brengen van een beweging tegen voedselverspilling.

“We zijn overrompeld door de hoeveelheid Nederlanders die in actie willen komen tegen voedselverspilling via de app. Die beweging willen we doorzetten en daarom gaan we de komende tijd meer aandacht besteden aan voorlichting, educatie maar ook inspiratie. Zo hopen we niet alleen de gebruikers van Too Good To Go in beweging te krijgen maar dat heel Nederland in actie komt”, aldus de directeur.

Vandaag lanceert Too Good To Go als eerste stap in deze missie een nieuw gedeelte op de website: een kennisdatabase met informatie over voedselverspilling thuis en bij bedrijven, de politieke impact op het probleem en lesmateriaal voor leerlingen en studenten van alle leeftijden.

Award

Begin deze zomer won Too Good To Go nog een ABN Amro Future Food Award. De vakjury was onder de indruk van de manier waarop de app de verbinding legt tussen consumenten en bedrijven die voedsel over hebben. De app is volgens de jury niet alleen inspirerend, maar ook opschaalbaar en kan daarom een belangrijke bijdrage leveren aan het tegengaan van voedselverspilling in Nederland.