Een nieuw beeldmerk moet organisaties helpen bij de communicatie over afvalscheiding richting burgers.
In Nederland wordt richting burgers veel gecommuniceerd over afscheiding. Door gemeenten, inzamelaars en milieuorganisaties, maar ook door materialenorganisaties zoals Wecycle, Stibat en PRN. Hierbij worden tal van verschillende boodschappen en uitingen gebruikt.
Om de communicatie iets meer te stroomlijnen en het effect van deze communicatie te versterken, werken de Vereniging Producentenverantwoordelijkheid Nederland (VPN) en Rijkswaterstaat daarom samen aan een overkoepelend beeldmerk. Doel is dat burger boodschappen over afvalscheiding sneller zien en begrijpen.
Afgelopen halfjaar is er een beeldmerk ontwikkeld dat nu wordt getest en besproken met wetenschappers en communicatieprofessionals. Na een tweede test in mei of juni moet het beeldmerk na zomer worden gelanceerd. Iedereen is dan vrij het beeldmerk te gebruiken.
» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website
» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website