Van Gansewinkel gaat de komende drie jaar Geesink GPM III achterladers afnemen die speciaal in een samenwerkingsproject zijn ontwikkeld.
Hoeveel het er zullen zijn staat niet vast, dat is afhankelijk van de ontwikkeling in de markt en de behoefte van Van Gansewinkel. Een eerste inschatting komt op honderd van de vernieuwde Geesink modellen: de GPM III. Naast de gladde opbouw, het Smart-Pak® hydraulisch systeem en Command Zone®, is er ook een andere opbouwtechniek gebruikt. Hierdoor kunnen in de opbouw weegcellen geplaatst worden, zonder de opbouw hoger te maken. Bovendien kunnen de voertuigen voorzien van de nieuwe opbouwbevestiging altijd opnieuw aangepast worden met weegcellen. De aanpassingen zijn het gevolg van een tweejarig samenwerkingsproject 'Partnership for Design' tussen Geesink en Van Gansewinkel. Een project dat tot doel had voor beide partijen optimalisaties te bereiken. Ton Francois, directeur Inkoop en Logistiek van Van Gansewinkel, is tevreden met de uitkomsten. Het is nog niet de door hem bepleite one-stop-shopping, maar het komt wel in de richting. Zo zijn veel operationele zaken verbeterd, bijvoorbeeld de levering van onderdelen. Ook is de supply-chain geoptimaliseerd. Werkzaamheden vinden nu op de juiste plek en op de juiste tijd plaats. Door die betere afstemming wordt veel loze tijd in de productie voorkomen. Dat is ook een uitdrukkelijke wens van Van Gansewinkel. "Levertijden voor opbouw van chassis hebben we nu teruggebracht van tien naar twee weken, waarvan eigenlijk één week reservetijd is." Belangrijke factor daarbij is het universele tussenframe dat tussen een chassis en de opbouw geplaatst wordt. Met dit frame, waaraan ook DAF en Mercedes hebben meegewerkt, kan veel sneller worden geassembleerd. Zo zijn alle koppelingen gestandaardiseerd en komt in de cabine nu maar één kabel met alle verbindingen.
Het Smart-Pak systeem gebruikt proportionele ventielen, het Command
Zone besturingssysteem en een pomp met variabele opbrengst om de
oliestroom zo optimaal mogelijk op de behoefte af te stemmen. Het
energieverlies wordt hierdoor tijdens het gebruik geminimaliseerd. Het
resultaat is een brandstofbesparing tot twintig procent, een lagere
uitstoot en de snelste cyclustijden in de industrie.
Command Zone elektronica geeft de chauffeur een unieke verbinding met de
achterlader en apparatuur. De chauffeur kan het gehele systeem
diagnosticeren via een informatiedisplay in de cabine. Verder kan het
Command Zone systeem assisteren bij het oplossen van storingen, vanuit de
cabine, maar ook via een GSM-connectie op afstand.
De GPM III is uitgerust met de geïntegreerde GEC belading die een
variëteit aan containers kan ledigen.
» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website
» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website